17 декември, 2018
00:44

    СНИМКА НА ДЕНЯ

    bulgaran

    новини от къщи ,,ЕкоСтар“

    Само сега пакет ,,двойна отстъпка" при резервация на почивка в къщи ,,ЕкоСтар" bulgaranbulgaran

,,Новият“ варненски политик – ,,трумфиращия с таксита“ Антраник Шакариян

март 13th, 2016 | Публикувал: Ивайло Василев | Добави коментар |
4 1
Прегледа
11 808
trans

Нов варненски ,,политик“ изгря на варненската политическа/ а може би си е чисто икономическа/ сцена. И неговото име е Антраник Шакариян.

Кой е ,,новия “ ни политик и от къде излезе. Щяхме  да напишем  ,,изпълзя“, но тъй като вече е заплашил , че ще ни съди, не го пиша.

Тема 1 -Автобусите!

Антраник Шакариян е бизнесмен, добре развиващ се по времето на десетилетието ,,Кирил Йорданов“. През това спокойно и безоблачно за него десетилетие, г-н Шакариян изхвърли от транспортния бизнес на Варна всички други играчи и му наложи монопол със своята фирма ,,Транстиумф Холдинг „. Пое най-печелившите линии на градския транспорт и помощта на Община Варна и на изгонения с камъни Кирил Йорданов транспортираше варненци…срещу заплащане разбира се. Но автобусите не му бяха достатъчни. Реши да наложи монопол и над таксиметровите услуги…и успя с фирмата си ,,Триумф такси“. Навлизането му на този пазар бе ударно, с дъмпинг на цените и агресивна ценово кампания. Което е нормално при навлизане на нов играч разбира се.

Но времената се менят. Варна участва в проект за ,,Интегриран градски транспорт “ на стойност над 200 млн.лева.  А според изискванията на проекта, единствен превозвач във Варна трябва да стане общинското дружество ,,Градски транспорт “ АД.

Няколко от тогавашните общински съветници като Марио Шиваров/изхвърлен по-късно от общ.съвет именно за конфликт на интереси с решение на съда/ и други , успяха да пробутат и гласуват договор за купуване на фирмата на г-н Шакариян ,,Транстриумф Холдинг“ от Община Варна.

На едно от последните си заседания преди изборите през 2011 г. предишният общински съвет гласува предложение на тогавашния кмет Кирил Йорданов: Във връзка с изменение на Наредба №2 за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници в автобуси общината да възложи превоза на пътници на територията на общината на “Градски транспорт” ЕАД, като вътрешен оператор. „Синхронизирането“ ще позволи на общината да кандидатства с проект за Интегриран градски транспорт, по който градът ще получи безвъзмездна помощ от 60 млн. евро за нови автобуси, велоалеи, бързо трасе за градския транспорт и още няколко екстри. Според анализа на експертите обаче „Градски транспорт“ няма капацитета да обслужва всички линии в града – по над половината от тях и сега вози „Транстриумф“. Така се стигна до екзотичното решение: губещата общинска фирма да купи печелившата частна. По-късно цената на сделката беше фиксирана на 20 млн. лева.

През май 2012 г.се оказа , че няма изискване от Брюксел „Транстриумф“ да бъде купена, за да стартира проектът за интегрирания градски транспорт на Варна. Така „Градски транспорт“ се отказа от сделката и си навлече дело, заведено от „Транстриумф“ за неустойка по договора в размер на 750 000 евро. Малко по-късно шефовете на общинската фирма обвиниха за създалата се ситуация общинския съветник от БАСТА Марио Шиваров, координатор на проекта, както и „пишман консултантите“, които все си сменяли мнението.

Последва нова ,,арменска врътка“от Антраник Шакариян –  предложение Община Варна да придобие безвъзмездно 51% от собствеността на транспортната фирма „Транстриумф“. Офертата бе представена от заместник-изпълнителния директор на частния превозвач Мирослава Тошева.

Транстриумф Холдинг АД обаче има кредити за автобуси , и по този начин едновременно ще гарантира монопола си , а и Община Варна ще покрива кредитите на дружеството.Кредита е в размер на 13 млн.лева и е получен 2011г.

И това отпадна.

Транстриумф Холдинг АД  тогава изкара всички свои служители на протести и ги подтикна към стачки и безредици, като мотив за това им изтъкваше, че щели да останат без работа. Събираха  се подписи в автобусите, като на гражданите, клиенти в тях, се разказваха небивалици – как щели да уволнят служителите, как за кондукторите (противно на практиката във всеки нормален град, превърнати в билетопродавачи) щяло да има изискване за възраст и за западен език.

Интересно няма ли да искат и две висши образования, от които едното задължително медицинско? С тези и други подобни лъжи убеждаваха гражданите, които пътуваха с градски транспорт да се подписват под подписката. Другият мотив, изтъкван от видния арменец, е да се гарантира работата на „Транстриумф“. Нека обърнем внимание на това. „Транстриумф“ е частна фирма и по нищо не се различава от кварталната фурна, но кварталната фурна не иска от общината да й гарантира изкупуването на ежедневната продукция от понички, при това за 10 години напред . Не го иска кварталната бакалия, не го иска и никой друг собственик на частен бизнес .

Шикариян не успя. Бъдещето на Транстриумф Холдинг АД не е розово, а служителите и работниците му се преляха в общинското дружество. И на г-н Шакариян му останаха такситата….и влизането в местната политика за да гарантира поне там монопола си.

Очаквайте утре продължението на сагата с такситата, общинския съветник собственик на таксиметрова фирма, и парадокса на Варна-град с най-ниска цена на горивото и най-висока цена на таксиметровите услуги. Цена гарантирана от общинския съвет. Очаквайте Тема 2 -ТАКСИТАТА!

автор Ивайло Василев

trans

 

 

Прегледа
11 808

Сподели

Вашата Реклама тук - За повече информация използвайте този линк

Добави коментар с профила ти във Фейсбук


Коментари към - ,,Новият“ варненски политик – ,,трумфиращия с таксита“ Антраник Шакариян

Все още няма коментари

Правила за коментиране в сайта ovarna.bg: За да публикувате коментар трябва да сте регистриран потребител на сайта и да се подписвате с реалното си име. Всеки коментиращ носи лична отговорност за написаният от него коментар. Лица, които се подписват с псевдоним или използват чужда самоличност не се допускат да коментират. Ако вече сте регистриран потребител на сайта, влезте с вашия логин и парола, за да коментирате. Коментарите на български език са задължителни. Коментари, съдържащи нецензурни изрази или нападки на расова, верска или личностна основа ще бъдат изтривани. Отстраняват се мненията, пропагандиращи идеологии и режими обявени със закон за престъпни (нацизъм, комунизъм), а авторите им ще бъдат предупреждавани и подлежат на забрана за коментиране в сайта в случай на подобен тип коментари.

Трябва да сте влезли в профила си за да публикувате коментар.


    очаквайте:

    ТЕАТЪР БЪЛГАРАН С НОВА ВИЗИЯ bulgaran bulgaranbulgaran bulgaranbulgaranbulgaranbulgaran

    Четете ни във Фейсбук

    Анкета

    Има ли бъдеще кабинета Борисов 3 ?

    • Не, няма бъдеще! (66%, 78 Гласа)
    • Да, това е най-доброто за България (34%, 41 Гласа)

    Общо гласували: 119

    Loading ... Loading ...

    Реклама тук

    bulgaran

    Публикации в Svejo.net

    Профила ни в Google+